12 Ocak 2010 Salı

Fraktal Soruları Fraktallarlar ilgili sorular resimli


fraktal soruları



Kafalara takılan bazı fraktal sorularını yayınlıyoruz.
Ben Fraktaldan iyi anlarım diyenler



Sorular için yorumlarınızı, yorumlar bölümünden bırakırsanız sevinirim.



Soru 1)










Yukarıdaki şeklin fraktal olması için 2. adımdan sonraki şekil hangisi olmalıdır? Şekil1 mi şekil2 mi? ve neden ?
Soru 2)










Yukarıdaki şekil sadece bir örüntümüdür, yoksa fraktal mıdır ?
Soru 3) 








Yukarıdaki 1. ve 2. adımı verilen şeklin fraktal olması için 3. adım ne olmalıdır ?
Bir yeni soru daha,
Acaba aşağıdaki örüntünün bir fraktal olması için 3. adım ne olmalıdır?
3. adım ne olursa bu şekil fraktal olur ?
Bu soru yukarıdakilerle aynı özelliktedir ve 3. adım şeklimizin fraktal olup olmadığını bize belirtir.
Şeklin fraktal olması için 3. adıma tek bir şekil gelebilir ikinci bir şekil gelemez.
Fakat normal örüntülerde öyle değildir.Normal örüntülerde ilk ikisi verildiğinde üçüncü şekle birçok şey gelebilir.
Örneğin:
2 – 4 – ?
acaba soru işareti yerine 6 mı gelmeli 8 mi ? kural için üçüncü adım da şart. Yani kuralı ilk üçüne bakarak belirliyoruz, fakat fraktalın kuralını sadece ikinci şekle bakarak belirliyoruz. Fakat fraktal olup olmadığını anlamak için 3. şekle de ihtiyacımız var.Tekrar ediyorum kuralı 2. şekil belirler arkadaşlar. Lütfen yanlış orumlarla ziyaretçilerimizin yanlış bilgi edinmelerine sebep olmayalım.










fraktal soruları , fraktalalarla ilgili alıştırmalar, fraktalalarla ilgili sorular , fraktal , lise matematik , matematik , fraktallar , john venn , fraktal soruları , fraktal sorular , fraktallar ile ilgili sorular , fraktal NEDİR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder